Friday, March 11, 2011

Boner During Brazilian Wax

mobility on Christopher Columbus: a hostage to political demagoguery?



years there is much talk of Christopher Columbus and his evils: danger, constant congestion commuters to work, trap swimmers and residents in the summer.

solutions gradually proposals were so many, sometimes fanciful (remember the alternating one-way: all in one direction in the morning, all in the evening ...). Unfortunately, very few serious ones, and always with a very limited perspective.

Today we talk of subways and 'smooth flow of traffic' as the cure for all ills. Today I really want to ask these questions: "But how far do you think more then once the underpass and made the Colombo highway to eight lanes? How do you think you can go to the sea, our sea, with eight lanes that spew from Rome? How to Join the ring getting stuck? How to reach the EUR Mezzocamino once you are in? ". Rome, the GRA and the coast in the summer are already collapsing, unable to absorb other cars, and spend € 60 million (there are) to make the subways just to wait in line to go to work instead of it after a few kilometers to the various traffic lights Pindar Road, Route and Via di Acilia Malafede the morning and evening on the contrary, it seems to me vaguely useless, wasteful vengeance doubly crying because subservient to political interests. As well as having thousands of machines that are lined up on the new lanes on Sunday morning to reach Ostia in the summer, to be plundered by illegal parking attendants (as well as by the managers of the establishments) or to stab me a free place on a sidewalk or a pedestrian crossing and to make our region an unlivable hell of machines.

more so, now more than ever, money is missing, and no administration will mai in campo 60mln di euro per la Cristoforo Colombo, e chi lo dice lo fà con la coscienza di mentire, spesso con il solo scopo di sventolare la solita carota demagogica ed elettorale o, peggio ancora, come ottima scusa per deliberare nuove lucrose lottizzazioni negli interessi del costruttore di turno, migliaia di nuove abitazioni, varianti al Piano Regolatore magari in compensazione di aree che nulla hanno a che vedere con il nostro territorio: chi sa dove siano esattamente Monte Arsiccio e Tormarancia?? Sono le aree in compensazione per le quali poche settimane fa nel nostro Municipio nella seduta dell’11/12 Novembre 2010 si è approvato il cosiddetto progetto urbanistico “Infernetto” che, a fronte di previste opere set-off (including an underpass), given the precedents of dubious construction of the Terraces of the President and given the inability of the design of urban works (see bike path between Casalpalocco and Pinewood Castelfusano, planned in 2005, locked for months in the course of work for design errors), authorizing the processing of hundreds of acres of Infernetto, between Via Ferrari Via Cilea, from public parks and services building areas for residential use: other 270,000 cubic meters of concrete, nearly 1000 apartments in buildings of 4 floors, another 2000 cars on the road. And this in the name of 'mobility' . But as mobility? That Election to use, that teases us by saying that you can continue to go to work in Rome in the car with the growth rate of urbanization? To take the GRA and go from Rome to the sea on Sunday in a car park and expect to close an umbrella, for the happiness of four operators bathing and despair of those who live here and we can not even come close to the sea on foot? That destroys our quality of life, which devalues \u200b\u200bour homes because no alternative to the car?

Forget the beautiful designs from the driving school cars that speed through a long underpass empty instead of demagogy, the mobility of Christopher Columbus and for our region, è il momento di chiedere ai nostri amministratori e politici delle scelte non politiche, che forse non ripagano immediatamente in termini di voti, ma per una volta chiare, moderne, coraggiose e sostenibili, che sarebbero ovvie in tutte le capitali europee, oltre che realizzabili con un decimo di quanto richiederebbero gli interventi propagandati e non necessiterebbero di alcuna nuova cementificazione per essere finanziati:

• Un corridoio dedicato di trasporto pubblico e ciclabile sulla Cristoforo Colombo, da Ostia all’EUR, così come già previsto dal Piano Regolatore, che non ha bisogno di inutili e costosi sottopassi
• Parcheggi di scambio, nel cuore di Axa, Palocco, Infernetto (al Drive-in per esempio, o proprio dove si è autorizzato il nuovo progetto residenziale all’Infernetto) da dove far partire i mezzi pubblici
• Altre fermate della metro sulla Roma-Lido e treni più frequenti

• Uno studio serio dei flussi di traffico
• Stop alle varianti urbanistiche in favore del costruttore di turno ed agli insediamenti residenziali in compensazione di aree che nulla hanno a che vedere con il nostro territorio
• Limitazione del trasporto privato (meno auto in circolazione = maggiore vivibilità), zone 30km/h, rispetto delle elementari norme di circolazione
• Parcheggi a pagamento per i non residenti nel municipio sul lungomare per finanziare interventi di mobilità sostenibile (corsie preferenziali, marciapiedi, ciclabili, attraversamenti pedonali rialzati)
• Percorsi ciclabili per riprenderci un territorio a misura d’uomo e non
delle automobili (per poter raggiungere il nostro mare e la nostra pineta)

Perchè un trasporto pubblico su corsie dedicate, parcheggi di scambio, la ciclabilità sono le uniche risposte sensate e sostenibili ai problemi di mobilità del territorio ed all’assedio traffic.

CYCOM
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cycom@libero.it

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